Sunday, December 20, 2009

keikhlasan berkawan..

salam..

sahabat?kawan?kenalan?
apa itu?

perlu ke?
untuk apa?

ye kawan..pasti semua antara kita ada kawan bukan??oh tidak..sahabat..eh salah..kenalan..huh !!whatever it is those 3 words have the same mean
ing..right?tidak kirala apa jua panggilan mahupun perkataan yg diguna pakai tp pasti semua antara kite ada kawan bukan??(p/s :aku lbh suke gn kawn)..tp dalam kite berkawan tahu tak kita apa itu maknanya kawan??kenapa kita perlu berkawan?untuk apa kita berkawan??

ye aku pasti jika ditanya soalan ini pada kawan pasti kebanyakannya akan menjawab..kawan untuk suka suka..untuk berhibur..ye..pasti ini jawapan yang akan diberikan..kawan kawan kawan..tp tidak bg aku..yeah..aku mengaku kada
ng kadang kita perlu kawan untuk kite berhibur..untuk pergi menonton wayang..bermain bowling..lepak..untuk bermain gym??(haha)..
tp bile kite susah??mana kawan??hilang?

bagi aku kawan adalah insan yang boleh untuk kite kongsi segala suka dan duka bersama..am i right??tapi ada ke kawan yang macam nie sekarang??mungkin ada..mungkin tiada..kenapa tiada??sebab kadang kadang yang nak berkawan nie mesti bersebab kan?sebab ramai di luar sana bukan berkawan sebab ikhlas,tapi sebab ad
e kepentingan masing masing.Kadang kadang sebab kita ade kuasa, atau kita ade pengetahuan, atau mungkin sebab kita berpengaruh dan macam macam lagi yang bersekutu dengannya..tapi bila tiada itu semua..mana perginya insan yang dipanggil kawan??dimana?kemana??

ye betul..hidup kita bukan 24/7 hanya untuk kawan..kite kena pandai bahagikan masa dengan study..asgmnt..keluarga..gf/bf..sedara mara dan yang sekutu dengannya..tapi aku tidak paham..kenapa??sebab ada sesetengah orang ni
e bila berkawan,nak hantar satu sms(khidmat pesanan ringkas) pown susah..sedangkn kite tidak mintak p0wn sms yg mnyatakn rindu..sayang..tp cukup la dengan.."hai, apa khabar"..itu pun dah cukup..boleh menunjukkn keikhlasan kite untuk berkawan..macam aku ckp tadi..bukan mintak 24/7 pown..sebulan?setahun?tidak..cukup la sekadar sekali sekala..tapi ada lagi kke orang macam tu?
entah la..macam aku cakpkan tadi..mungkin ada mungkin tiada..pikir pikirkan la..




p/s :

1)aku da mengantok..x tahu la apa yg aku merepek..haha..tp ada betolnya..sekadar renungan bersama je..tiada kena mengena dgn aku dan kawan aku..ok.??
2)gf/bf blh jd kwn x??hehe :D



currently listening : Bic Runga-Sway
mood : ok jewk tp ngantok sikit =))

1 comment:

Arra JaSmY said...

yup..btul3..,kawan x smestinya kne berkepit selalu..juz kne tahu camner nak jage haty kawan pown da ckup..:)